Scorsese, a Chanel és Timothée

Elek Lenke Elek Lenke | 2024.05.25 | Film | Olvasási idő: 3 perc
Scorsese, a Chanel és Timothée

Martin Scorsese, a világ egyik legnagyobb filmrendezője, aki arról is híres, hogy évtizedekkel ezelőtt felfedezte Leonardo DiCaprio tehetségét, az utóbbi években Timothée Chalamet androgén bájának nem bír ellenállni.

Még tavaly októberben szerezhettünk róla tudomást, hogy Martin Scorsese ismét reklámot forgat a Chanelnek, nem is akárkivel: Hollywood manapság egyik legkeresettebb színésze, Timothée Chalamet kapta meg a film főszerepét. A Blue Chanel reklámfilmnek már látható volt a közelmúltban egy rövid változata, amely köré a nagy olasz származású amerikai filmrendező most egy hosszabb sztorit talált ki. Az izgalmas közös munkáról szinte mindegyik amerikai filmes magazin beszámolt.

Scorsese már 2010-ben is rendezett rövidfilmet a francia luxusmárkának.

Tizennégy évvel az akkori film bemutatása után hasonló hangulatot teremt pár perc alatt, miközben egy egész életutat villant fel. A művészi koncepció lényege, hogy fekete-fehér-kék színekben meséli el egy mai színész útkeresését.

A másfél perces szpotban végig követheti a néző a főhős, Simon útját, aki rutinos színészként éli a mindennapjait. A szokásos napi nyüzsgésből egy megérzés szakítja ki, miszerint követnie kell a kiutat jelentő kék színt. Ehhez a végső lökést Havana Rose Liu karaktere adja meg: egy papírcetlit ad át Thimothée-nak, aki végül egy kék színbe borult metrókocsiba lépve alakul át egy teljesen más karakterré. A rendező elképzelése alapján a film ekkor vált át színesre.

Az együttműködés tavalyi bejelentésekor Hollywood mai kedvence azt nyilatkozta egy, a Harper’s Bazaarnak eljuttatott videóban, hogy óriási megtiszteltetés számára, hogy Scorsesével dolgozhat, ráadásul New Yorkban, hiszen ő tősgyökeres New York-i fiú. Azt nem részletezte, hogy az Upper East Side és a színházi negyed nepo babyje is egyúttal – azaz beleszületett a jómódba, a filmes világba.

A reklámfilm a fiatal férfiakat célozza meg, és bizonyára hatásosan. Amint azt a The New York Times is hírül adta, hogy egy friss kutatás szerint a tinédzserek parfümre költött összegének idei növekedése elérheti a 26 százalékot.

Iratkozz fel hírlevelünkre és értesülj elsőként az újdonságokról!