Christian Dior nemcsak a divatot, a II. világháború utáni Franciaországot is újradefiniálta
Február közepén debütált az Apple+ új sorozata, amely bemutatja, hogy a legendás divattervező, Christian Dior és kortársai – Coco Chanel, Pierre Balmain és Cristóbal Balenciaga -, hogyan boldogultak a II. világháború után, hogyan indították útjára a modern divatot és definiálták újra Franciaországot. Megismerhetjük Christian Dior felemelkedésének történetét, miután megfosztotta Coco Chanelt a trónjától, miközben láthatjuk hogyan segít visszahozni a háború sújtotta világba a lelket és az életet a szépség és nőiség eszközével.
A The New Look sorozatot Christian Dior ikonikus divatkollekciója ihlette, amely az első volt, ami a tervező saját neve alatt jelent meg. Az emblematikus kollekció egyúttal azt is jelentette, a II. világháború után Párizs újra a világ divatfővárosa lehet.
Christian Dior nehéz döntést hozott azért, hogy megvalósítsa álmát és életet leheljen Franciaországba: kilépett mentora, Lucien Lelong divattervező árnyékából és saját divatházat alapított.
A The New Look Dior első, saját neve alatt bemutatott kollekciója volt, amely eredetileg Corolle címmel mutatkozott be 1947. február 12-én a tavasz-nyári szezonra. Az új kollekció végül The New Look néven írt divattörténelmet a Harper’s Bazaar főszerkesztőjének, Carmel Snownak köszönhetően. Ez az időszak valóban forradalmi korszak volt a nők számára a 40-es évek végén. A kollekció felébresztette a divatipart és a The New Look csillogó, fiatalos megjelenése visszahozta a haute couture szellemét Franciaországba.
A szűk derekú modellek, a bő szoknyák, a dekoltázs és a csípő hangsúlyozása extravagáns irányt diktáltak az akkori Franciaországban és Chanel letisztult esztétikájával versenyeztek, aki mélyen elutasította Dior törekvéseit. Sokan pazarlónak tartották a kollekció anyaghasználatát különösen az anyaghiányos évek után. A feminista mozgalmak is felháborodtak, úgy érezték, hogy Christian Dior kollekciója korlátozó és visszalépést jelent a nők függetlenségét illetően.
Ennek ellenére a The New Look hamar népszerűvé vált, sziluettjei más divattervezőkre is jelentős hatást gyakoroltak egészen az 50-es évekig. Christian Dior számos prominens ügyfelet szerzett Hollywoodból, az Egyesült Államokból és az európai arisztokráciából is, ennek eredményeként Párizs, amely a háború után elvesztette helyét a divatvilág fővárosaként, visszaszerezte vezető pozícióját. A The New Look kollekciót Nyugat-Európában üdítő alternatívaként fogadták a háborús megszorítások és a feminizáló egyenruhák után.
Az Apple+ új sorozata a The New Look áttörő kollekciójának történetét mutatja be és az embert, aki létrehozta a kollekciót. A főszereplőt Ben Mendelsohn alakítja, Christian Dior kortársai között pedig Pierre Balmain (Thomas Poitevin), Cristóbal Balenciaga (Nuno Lopes) és Coco Chanel (Juliette Binoche) látható, ahogyan forradalmat csináltak a divatiparban.
A The New Look sorozat a divatipar túléléséről szól, és arról, hogy az alkotó emberek hogyan találhatnak módot arra, hogy folytathassák. Valahogy mindig találnak egy utat a teremtésre, akkor is, ha ez az út nem könnyű. A második világháború idején és közvetlenül utána játszódó történet és annak képei tágabban tükrözik az időszak kihívásait és a környezetet, amelyben ezek az emberek megtalálták a kreativitást, az inspirációt és az alkotást.
A The New Look középpontjában ugyan Dior áll, de azokban az években, amikor ő és kortársai valóban nyomot hagytak a világban, rengeteg friss nézőponttal, amelyeket érdemes felfedezni. Bár a második évadot hivatalosan még nem erősítették meg, számos történetszál lenne az epizódok folytatására, mint például amikor az 50-es években Yves Saint Laurent Diorhoz került, mielőtt történelmet írt volna a híres „Le Smoking” öltönnyel.