Varga Viktória: az eleganciát és a nőiességet ünnepeljük
Teniszezőből először pénzügyi szakember lett, majd a multi világából igazolt a divatiparba. Varga Viktória szerint a műszaki diploma éppúgy kellett a sikeres karrierváltáshoz, mint az elszántság és a szenvedély.
Saját márkáját alig öt évvel ezelőtt hívta életre, azóta pedig nemcsak az év divattervezője címet nyerte el, de már külföldi terjeszkedésben is gondolkodik. A VIKTORIAVARGA azóta erős brand lett, messziről felismerhető szabásvonalakkal és a márka védjegyét jelentő vibráló színkombinációkkal. Varga Viktória szívében különleges helyet foglalnak el a színek, ezt az érzést szeretné ruháin keresztül is átadni: a nőiesség és a modernitás harmonikus találkozása jelenik meg kollekcióiban, ami ugyanúgy lehet nőies és romantikus, ahogyan kifejezheti az erőt és a határozottságot is. Nem utolsó sorban pedig boldogságot és pozitív érzéseket hoz a mindennapokba. Karrierváltás, inspiráció, szenvedély: Varga Viktóriával beszélgettünk.
Hivatalosan öt évvel ezelőtt indult a VIKTORIAVARGA brand. Hol tartasz most és mik a következő célkitűzések?
Az elmúlt öt év során rendkívül izgalmas és inspiráló utazást tett meg a márka. Mára fantasztikus törzsvásárlóink vannak, van egy csodás hangulatú belvárosi showroomunk és műhelyünk, ahol a kreatív ötleteinket meg tudjuk valósítani. A márka felismerhetősége sokat jelent számomra, a tervezés során mindig a minőség és az egyediség volt a vezérfonalunk, különleges kézi szalagozások, pomponozások, festések és saját tervezésű selyemminták a márka stílusának kiemelkedő jellemzői, amire, nagy örömünkre, egyre szélesebb közönség figyel fel.
2022-ben a Glamour Women of The Year gálán „Az év divattervezője” címet nyertem el, ez az elismerés hatalmas mérföldkő volt a karrieremben. Szeretnénk tovább növelni a márka népszerűségét itthon, és újabb és újabb nőket megszólítani a kollekciókkal, valamint színekbe öltöztetni őket. Emellett a külföldi terjeszkedés is vonzó lehetőség, amelynek során a márkával a nemzetközi piacokon is megjelenhetünk. Szerencsére nagyon jó visszajelzéseket kaptunk eddig nemzetközi viszonylatban is. Voltak bemutatóink Németországban, Zágrábban és Dubaiban is, ahonnan egyből elkezdtek tőlünk vásárolni. Tervezünk tovább terjeszkedni külföldön és megjelenni fizikai formában, showroommal vagy multibrand üzletben, amely segíti majd, hogy közvetlen kapcsolatot teremtsünk vásárlóinkkal, és könnyebben elérhető legyen számukra a márka.
Hogyan definiálnád a VIKTORIAVARGA márka stílusát?
Színes és extravagáns, de ugyanakkor elegáns és játékos. A nőiesség és a modernitás harmonikus találkozása jelenik meg a ruhákban. A balansz mindig szem előtt van, a különleges kézi díszítések – mint a szalagozás, a pomponozás vagy a gyöngyözés – és a szabásvonalak megfelelően kiegészítik egymást. Figyelemfelkeltő és jellegzetes, a megszokottól eltérő formák jellemzik a márkát, védjegyszerű színek és művészi részletek ölelésében. Az izgalmas, kontrasztos, de egymás mellett tökéletesen megférő színek, a minőségi anyagok és a saját tervezésű kézi vagy digitális festésű selyemminták különleges, egyedi darabokat eredményeznek.
A színek és az utazások inspirálnak: mit lehet elárulni a következő kollekcióidról?
A következő kollekciót a portugál nyár színei és a street art ihletette. A piros a kedvenc színem, így biztosan visszatérő eleme minden kollekciómnak. A természeti szépség és a kulturális esztétika harmonikus keverékéből merítve, Portugália kimeríthetetlen inspirációt kínál. A jellegzetes azulejos (csempék) által inspirált kifinomult kézzel festett panelek művészi benyomást keltenek, amelyek igazán egyedivé teszik a ruhadarabokat, ötvözve pom-pom applikációkkal, selyemszalagokkal és 3D részletekkel, valamint a helyi kézműves kultúra elemeivel. Továbbra is a selyem áll a középpontban, finoman kiegészítve neoprénnel, tüllel és pamuttal. Természetesen az immár elengedhetetlen VIKTORIAVARGA Signature táska és cipő paletta is bővül az új kollekcióban.
Mi volt az a pont, amikor úgy döntöttél, hagyod a korábbi karrieredet, és elindulsz a divattervezés útján?
Az utolsó impulzus Torontóban ért, ahol pár hónapot töltöttem egy üzleti út kapcsán. Itt lehetőségem nyílt megismerni a helyi kultúrát és művészetet. A kint megismert művészek és divattervezők életszemléletét nagyon inspirálónak tartottam, ami rádöbbentett, hogy egészen más úton kell folytatnom az életem és teret kell engednem az önkifejezésnek.
Mi volt a legerősebb kétséged és hogyan léptél túl rajta?
A legerősebb kétségem az volt, mint szerintem a legtöbb művésznek, hogy szeretni fogják-e az emberek azt a világot, amit én kitaláltam. Ugyanakkor annyira erős volt a meggyőződésem, hogy divattervezéssel szeretnék foglalkozni és egy saját márkát létrehozni, hogy a hitem is megerősödött közben. Már maga a tanulás is rengeteg örömet szerzett.
Teniszezőből pénzügyi szakember lettél, majd a multi világából igazoltál a divatiparba. Mit gondolsz, mi a sikeres karrierváltás alapja?
A sikeres karrierváltásom alapjául a divatszektor iránti elszántságom és a szenvedélyem szolgált. A tenisz világában eltöltött idő alatt megtanultam a kitartás és az elkötelezettség fontosságát. A műszaki egyetemi diploma és pénzügyi területen megszerzett tapasztalataim pedig kiválóan felkészítettek arra, hogy megértsem a gazdasági és vállalkozási aspektusokat, amelyekre a cégvezetésben is szükség van. A karrierváltás során a legfontosabb az volt, hogy hű maradjak az igazi szenvedélyemhez és álmaimhoz, és higgyek a saját kreatív képességeimben. Az elszántság, a tudatosság, a tanulási hajlandóság és a kitartás elengedhetetlen volt ahhoz, hogy sikerrel járjak a divatiparban.
Mit jelent számodra a siker ma?
A legnagyobb siker az, amikor boldogságot, valamint magabiztosságot és önbizalmat adunk egy vásárlónknak. Sok hölgyet látunk jobban elfogadni és megszeretni önmagát, igazából ez a legfantasztikusabb érzés. Rengeteg a pozitív visszajelzés, öröm és elégedettség, ami mutatja hogy jó úton járunk. Maximalista vagyok, szeretném, hogy minden vásárlónk ugyanolyan kedves kiszolgálásban, boldog életérzésben vinne haza egy VV ruhadarabot.
Miben látod a legnagyobb kihívást tervezőként, vezetőként, vállalkozóként és nőként a mindennapokban?
Mint vezető és vállalkozó, a legnagyobb kihívást az üzleti szempontok figyelembe vétele, a vállalkozás fenntartása és profitábilis működtetése jelenti. A tervezés és a kreativitás mellett az üzleti döntések meghozatala és a pénzügyi tervezés is fontos szerepet játszik a márka fenntartásában. Sokszor nem könnyű egyensúlyt találni a kreatív munka és a vállalkozás menedzselése között. Tervezőként fontos, hogy mindig inspirált és kreatív maradjak, ehhez szükségem van elegendő töltődéshez és utazáshoz. Nőként pedig az időmenedzsment a legnagyobb kihívás, hogy minden beleférjen abba a 24 órába, amit szeretnénk.
Hogyan kezeled a kreativitás és a vállalkozásirányítás közötti egyensúlyt?
Igyekszem különválasztani és elkülöníteni idősávokat, hogy mikor mi van a fókuszban. Szerencsére nagyszerű csapatom van és sokat segítenek, rengeteg mindent rájuk tudok bízni, így sok esetben a kulcskérdésekre és a döntésekre tudok koncentrálni.
Mit gondolsz, a legtöbben miért nem érzik jól magukat a bőrükben? Hogyan segítenek ezen a színek és a ruhák?
Sajnos a legtöbb nő nem tudja teljesen elfogadni önmagát, nagy is az elvárás, amit például sok esetben a közösségi média támaszt felénk. A ruhaviselésnek is megvan a maga pszichológiája. A színek és a minták jelentős hatással lehetnek az emberi hangulatra. Például az élénk színek viselése boldogságot és energiát sugározhat, míg a lágy színek nyugtató hatást fejthetnek ki. Egy kényelmes és praktikus ruhadarab viselése is javíthatja valaki hangulatát, mindig is hittem abban, hogy először kényelmes legyen egy ruha és csak aztán szép. Egy jól eltalált árnyalat pedig magabiztosságot, önbizalmat és pozitív kisugárzást kölcsönöz viselőjének.
Melyek azok a – külső vagy belső – összetevők, amelyek véleményed szerint alapjaiban határozzák meg a szépséget, a szépség megtalálását a mindennapi életben?
Szerintem az egyik legfontosabb tényező az önazonosság és az őszinteség. Semmit nem lehet erőltetni, nem érdemes felvenni egy szerepet. Nagyon fontosnak tartom a belső munkát, az önismeretet és az önelfogadást. Ez egy nagyon hosszú folyamat, de mindenkit bíztatok arra, hogy érdemes rálépni az útra. A belső világunk, nyugalmunk, kisugárzásunk kihat a külsőnkre is. Számomra a legnagyobb szépséget az igazán boldog, sugárzó energiájú ember jelenti, aki képes szeretni és szeretve lenni. Nem mellesleg egy általam tervezett ruhában…
Hogyan tartod fenn a harmóniát a mindennapokban?
Úgy törekszem az egyensúlyra, hogy beírom előre a naptáramba azokat a programokat, amik feltöltenek. Ilyen a meditáció, a pilates, a jóga, a futás, a színház, a tánc és a koncertek, valamint a baráti összejövetelek. Nagyon fontos az utazás is, mint állandó inspirációs forrás.
Mit jelentenek számodra a színek?
A színek számomra nagyon sok mindent jelentenek, valahogy mindig is ösztönösen jó érzékem volt ahhoz, hogy hogyan párosítsam azokat. A színek az önkifejezés eszközei, és azt a képességet biztosítják számomra, hogy érzéseimet és kreativitásomat a saját öltözködésembe és a márka kollekcióiba öntsem.
Tervezőként a színek kiválasztása és kombinálása kritikus szerepet játszik a munkámban. A színek segítenek kifejezni a kollekcióim hangulatát és az inspirációmat. A színek a tervezés folyamatában útmutatóként szolgálnak, és segítenek megtalálni az egyensúlyt az egyediség és a harmónia között.
Minden egyes ruhát különböző színkombinációknak megfelelően tervezem meg és azt vallom, hogy a színek ruhatárunkba csempészésével boldogságot és pozitív érzéseket juttatunk a mindennapokba.
A VIKTORIAVARGA márkára a színek, a kifinomult stílus és az extravagáns fűszer mellett a nőies elegancia is jellemző. Mit gondolsz, mit jelent a nőies elegancia, a nőiség a XXI. században?
Számomra ez azt jelenti, hogy a nők bátran és magabiztosan felvállalhatják önmagukat és kifejezhetik saját egyediségüket, feminin oldalukat a mindennapokban. A nőies elegancia a személyes kreativitás és az önállóság kibontakoztatásának lehetőségét kínálja. Választhatunk nőies és romantikus stílust, de kifejezhetjük az erőt és a határozottságot is az öltözködésünkön keresztül. A ruháink célja, hogy az eleganciát és a nőiességet ünnepeljük, miközben lehetővé tesszük a nők számára, hogy kifejezzék saját egyéniségüket és stílusukat.