Radikális változásra készül a Tinder új női CEO-ja
A Tinder 12 évvel ezelőtt tűnt fel a színen és rövid időn belül átírta az online társkeresés szabályait. A vállalat új vezérigazgatója, Faye Iosotaluno szerint eljött az idő az újabb változásra, ha a Tinder meg akarja őrizni piacvezető pozícióját. Márpedig a január elején kinevezett új vezérigazgatónak ez eltökélt célja.
Iosotaluno 2022 augusztusa óta töltötte be a Tinder COO-jának szerepét, miután öt évet töltött a Tinder anyavállalatánál – Match Group – vezető stratégiai tisztviselőként. Iosotaluno kinevezésének egyik legfontosabb célja, hogy tapasztalatával elősegítse a Tinder előfizetői bázisának megerősítését.
„Szükségünk van a változásra. Mivel mi vagyunk a világ legnagyobb társkereső alkalmazása, kiemelkedő helyzetben vagyunk annak biztosítására, hogy ez a változás valóban megtörténjen”
– fogalmazott Iosotaluno, aki korábban már bizonyította rátermettségét a csapat összetartása, az üzleti stratégia finomhangolása, illetve a célok lendületes megvalósítása terén is.
A Match Groupnak, és különösen a Tindernek, nehéz időszaka volt a pandémia után. 2023 negyedik negyedévében a Tinder fizető felhasználóinak száma 8 százalékkal csökkent 2022 azonos negyedévéhez képest, 10 millióra. Ez az ötödik egymást követő negyedév volt, ami csökkenést mutatott. A cég becslése szerint ez nagyrészt az előfizetői árak emelkedésének tudható be.
Habár a Tinder jelenleg is a legnagyobb társkereső alkalmazás – 190 országban elérhető, több mint 530 millió letöltés történt, és több mint 75 milliárd találkozót segített elő – a vállalatnak fizetőképes új felhasználókra és jelentős innovációra van szüksége ahhoz, hogy megőrizze pozícióját.
A Tinder felhasználók többsége ingyenesen használja az alkalmazást: a Tinder, mint a legtöbb társkereső alkalmazás, „freemium” modell alapján működik, ami azt jelenti, hogy ingyenesen kínálja a szolgáltatást, a prémium funkciók használata viszont előfizetéshez kötött.
A Z-generáció a Tinder legújabb célcsoportja
A Z generáció is elkezdte használni a Tindert. „Mélyen meg kell értenünk, hogy hogyan változnak az igényeik, hogyan változnak az interakciós modellek, és ezt be kell vinnünk a tapasztalatunkba, és biztosítanunk kell, hogy olyan dolgot kínáljunk, amely még mindig segít nekik valódi kapcsolatot találni” – mondta Iosotaluno, hozzátéve, hogy a Z-generáció egy hatalmas lehetőség a Tinder számára.
Társkeresés a mesterséges intelligencia segítségével
A mesterséges intelligencia használata széles körben elterjedt a társkereső alkalmazások között, segíti az algoritmusok működését és néhány biztonsági műveletet is. A Tinder jelenleg is dolgozik a mesterséges intelligencia kiaknázásának lehetőségén, hogy jobban megértsék az egyes felhasználók romantikus érdeklődését, emellett pedig a jövőben a felhasználók képválasztását is segítheti az MI. A Tinder képes lesz a mesterséges intelligencia segítségével segíteni a felhasználóknak kiválasztani, hogy melyik fényképek lennének a legjobbak a profiljukhoz. „Nagy szerepünk van abban, hogy ezt még jobbá tegyük, de nagyon hiteles módon” – mondta Iosotaluno. A Match Group a bevételeivel kapcsolatos jelentésében azt állította, hogy számos MI által vezérelt funkció megjelenése várható a 2024-es év folyamán.
(Kiemelt kép: Tinder)