Értékesítési stratégiája miatt bírálják az Hermést
Az Hermés híres arról, hogy az olyan ikonikus darabokat, mint például a Birkin vagy a Kelly táskafazonok csak jelentős várakozási idő – és a vállalatnál elköltött jelentős összeg – után lehet megvásárolni.
A kérdés, miszerint jogos önvédelmi mechanizmusról vagy tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról van-e szó, joggal merül fel a vásárlókban: a francia divatházat évek óta bírálják értékesítési stratégiája miatt.
Ez viszont mit sem változtat a tényen, miszerint a Jane Birkinről és Grace Kellyről elnevezett két leghíresebb modell mára elitista státuszszimbólummá vált.
A várólista ezekre a táskafazonokra akár több év is lehet, nehéz viszont racionális okot találni arra, hogy miért, hiszen minden más nagy cégnek sikerül elég nyersanyaghoz és munkaerőhöz jutni, hogy ne legyenek ellátási gondjai. Valószínűleg, ha nagyon akarná, az Hermés is meg tudná oldani, de mint alább, e friss megtörtént esetből kiderül majd, valószínűleg nem akarja.