A Hermès a hanyatló luxuspiacon is szárnyal

Szász Nóri Szász Nóri | 2024.10.29 | Gazdaság | Olvasási idő: 3 perc
A Hermès a hanyatló luxuspiacon is szárnyal

Bár mostanra már úgy tűnik, hogy a gazdasági nehézségek a legfelsőbb osztályokig is elértek, így sok luxusmárka lassulást tapasztal az eladásokban, a Hermèsnek sikerült a csúcsra jutnia.

A narancssárga dobozos márka, amelynek legikonikusabb darabjaiért még a hírességeknek is akár több évet kell várniuk, a gazdasági válság közepette is 11,3 százalékkal növelte eladásait a harmadik negyedévben a legfrissebb eredményjelentés szerint.

Ugyanebben az időszakban a márka 3,7 milliárd euró bevételt termelt.

Ez önmagában is tetemes összeg, de még inkább lenyűgöző a teljesítmény tekintve, hogy a csúcskategóriás szektor globális szinten pang, ami a kínai eladások csökkenése, a piac kifáradása és a drasztikusan emelkedő árak miatt következett be – írja a Reuters.

A híres Birkin és Kelly kézitáskák iránt a kereslet mintegy 17 százalékot nőtt, a készruhák és kiegészítők üzletágában a divatház 15 százalékos növekedést ért el a harmadik negyedévben, valamint 7 százalékos ugrást könyveltek a parfümök és szépségápolási termékek terén.

Eközben a Hermès legnagyobb luxusipari versenytársai, az LVMH és a Kering egyaránt elmaradtak az elemzői várakozásoktól a harmadik negyedév tekintetében. A Kering több költségcsökkentő intézkedést vezet be, hogy ellensúlyozza az éves működési bevétel várható 50 százalékos csökkenését, amit egyesek a portfólió legfontosabb tagjának, a Guccinak a közelmúltban produkált gyenge teljesítményének tulajdonítanak. Bár kevésbé drámai, az LVMH – a konglomerátum korábban megkísérelte magába olvasztani a Hermès-t, de a tulajdonosok ellenálltak – 5 százalékos visszaesést tapasztalt a divat- és bőráru értékesítésben az elmúlt negyedévben, annak ellenére, hogy eredetileg 4 százalékos növekedést vártak tőle.

Erős teljesítménye ellenére azonban a Hermèst sem hagyja teljesen érintetlenül a luxuspiac jelenlegi visszaesése. Júliusban a Reuters szerint a ház valamivel kevesebb forgalmat tapasztalt Kínában az igényes ügyfelek körében, akik gyakran vásárolják a márka megfizethetőbb termékeit, így selyemsálakat és más kisebb kiegészítőket. Az év legfontosabb kereskedelmi időszakában kérdés, hogy mennyire lehet érezni majd a válság hatását, és hogyan fog a francia ház és a luxusipar többi része teljesíteni.

Iratkozz fel hírlevelünkre és értesülj elsőként az újdonságokról!