30 éves Christian Louboutin ikonikus vörös talpa

Igényesnő.hu Igényesnő.hu | 2023.11.22 | Nőiség | Olvasási idő: 4 perc
30 éves Christian Louboutin ikonikus vörös talpa

Az ikonikus vörös szín, a szerelem és a szenvedély szimbóluma, ami kacéran visszakacsint Christian Louboutin cipőinek talpán mára nemcsak a francia divattervező védjegye lett, de a szexi és nőies megjelenés szinonimája is. Ma már kevesen emlékeznek arra, hogy a világ legvágyottabb piros talpa a véletlennek köszönhető.

Christian Louboutin 1993-ban, két évvel a vállalkozása elindítása után tervezte a cipőkollekciót, amit Andy Warhol híres, Virágok című litográfiája inspirált. A prototípus rózsaszín talpán visszaköszöntek a virágok, de a kollekció nem azt hozta, amit Louboutin korábban remélt. Miután meglátta asszisztense vörös körmeit, a virágokat egyszínű piros talpra cserélte, ezzel pedig letette névjegyét a divat világában.

„A vörös szín a szerelem, a szenvedély, maga az élet szimbóluma”

– mondta Louboutin hozzátéve, hogy ezek a cipők egyszerre hordozzák magukban a kifinomult, nőies megjelenést és a végzet asszonyát, kiemelik a láb ívét és mágnesként vonzzák a tekintetet.

A tervező szerint egy cipő akkor jó, ha viselője minden egyes lépéssel magabiztosnak, rendíthetetlennek, vadnak érezheti magát; ha nemcsak viselése tölt el örömmel, de az is, ha pusztán rá gondolsz. Egy cipő kétségtelenül megváltoztatja a tartást, a testbeszédet és akarva-akaratlanul hat rád érzelmi, fizikai síkon is.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Christian Louboutin (@louboutinworld) által megosztott bejegyzés

„Célom, hogy ha valaki viseli a cipőimet, azt érezze, hogy a legmerészebb álmát is képes megvalósítani. Hasonlóan a tündérmesékből ismert üvegcipőhöz” – árulta el Louboutin. Ez viszont nem jelenti azt, hogy a 350 dollár és 4000 dollár közötti, kézzel készült cipők feltétlenül kényelmesek is.

„Az emberek azt mondják, hogy én vagyok a fájdalmas cipők királya. Nem akarok fájdalmas cipőket készíteni, de nem az a feladatom, hogy valami kényelmeset hozzak létre. Próbálom a magassarkú cipőket olyan kényelmessé tenni, amennyire csak lehet, de az elsődleges szempontom a design, a szépség és a szexiség” – mondta egy 2012-es interjúban a British Vogue kérdésére.

Időtlen stílus

Habár a pandémia időszaka a divatvilág szereplőinek is jelentős üzleti mélyrepülést hozott, Louboutin időtlen stílusa és a márka népszerűsége a casual korszakban is töretlen. Igaz, ma már a kecses stiletto cipők mellett különböző sarokmegoldásokat és sneakereket is találunk a portfólióban, amelyek alkalmazkodnak a megváltozott életmódhoz és trendekhez, de természetesen ezek a cipők is némi „Louboutinos” csavarral és a legendás vörös talppal érkeznek.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Christian Louboutin (@louboutinworld) által megosztott bejegyzés

Nem a sneakerek az egyetlen újítás a márka kínálatában, a kiegészítők mellett ma már szépségdivízóval is rendelkezik a vállalat, 2011-ben pedig a férfi vásárlók felé is nyitottak, ami olyannyira sikeres döntésnek bizonyult, hogy 2012-ben megnyitották első férfi üzletüket Párizsban.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Christian Louboutin (@louboutinworld) által megosztott bejegyzés

Az ikonikus 18-1663 TPX színkód 2008 óta az Amerikai Szabadalmi és Védjegyhivatal döntésének köszönhetően hivatalosan is Christian Louboutin védjegye. A vörös talp olyannyira a márka DNS-e, hogy külön szolgáltatást biztosítanak a vásárlóknak arra az esetre, ha a viselés miatt esetleg megkopna a szín. A Louboutin vásárlói pedig hűségükkel jutalmazzák az évtizedek óta tartó szenvedélyt.

Iratkozz fel hírlevelünkre és értesülj elsőként az újdonságokról!